Heve kjøpet av bobil, mc eller andre kjøretøy? Vår advokat hjelper deg

Heve kjøpet av bobil, mc eller andre kjøretøy? Vår advokat hjelper deg

Har du kjøpt et MC, traktor, bobil eller annet kjøretøy med feil og mangler? Vi hjelper deg med å kreve heving, erstatning eller prisavslag, og sørger for at du får ivaretatt dine rettigheter. Ta kontakt – sammen finner vi en god løsning for deg.

Få hjelp når kjøpet gikk galt

Vi bistår deg i alle typer tvister ved kjøp av bobil, mc eller andre kjøretøy. Med erfaring fra flere typer kjøretøysaker, kan vi hjelpe deg med å kreve heving av kjøpet, prisavslag eller erstatning. Vår advokat arbeider for å finne en minnelig løsning med selger, men om nødvendig kan vi ta saken videre i rettssystemet.

Ring for gratis saksvurdering

Hva kan være en mangel?

Det kan foreligge en mangel når kjøretøyet har problemer med motor, bremser eller elektronikk. Det kan også foreligge en mangel ved feilinformasjon om kjøretøyets tilstand og servicehistorikk. Det er viktig at du reklamerer raskt for å unngå at kravet ditt går tapt. Dersom selger ikke utbedrer feilen eller tilbyr en akseptabel løsning, kan du ofte kreve heving, prisavslag eller erstatning.

Hva om selger ikke vil samarbeide?

Dersom selger avviser kravet ditt, vil advokaten først kontakte selger for å forsøke å komme frem til en minnelig løsning. Oppnås ikke enighet med selger, kan vi bringe saken inn for domstolene.

Forsikringsdekning

Vi vurderer om forsikringen din kan dekke det meste av advokatutgiftene, slik at du bare betaler en egenandel. Les mer om forsikringsdekning på siden for Priser.

Hvorfor velge vår advokat?

Vi har god innsikt i ulike saker innen kjøpsrett og kjøretøy. Vi har flere flere års erfaring med bil- og kjøretøysaker. Du får personlig oppfølging og rask hjelp i prosessen, slik at du ikke må stå alene overfor en vanskelig forhandler eller annen selger.

Ta kontakt for en gratis vurdering

Send oss informasjon om saken din, så gjør vi en første vurdering av muligheten for heving, prisavslag eller erstatning. Oppnår vi ikke en minnelig løsning med selger, hjelper vi deg videre i domstolene. Ta kontakt i dag, så finner vi en god strategi for å sikre dine rettigheter.

gratis vurdering av saken din i dag

Usikker på saken din?
Send en kort beskrivelse, og få en gratis vurdering. Få et godt beslutningsgrunnlag uten forpliktelser.
Vi benytter inntil 30 minutter per saksvurdering

Få Gratis saksvurdering

Slik går vi frem

Se hvordan vi tar deg gjennom hele løpet
- og det lille som kreves fra din side!

1

Gratis vurdering

Vi vurderer saken din for å se om du har en sak

Check Icon - Law Firm Webflow Template
30 min. uforpliktende
Check Icon - Law Firm Webflow Template
Avklare saksmuligheter
2

Forberedelser

Avtale mellom oss inngås. Vi søker dekning i din forsikring

Check Icon - Law Firm Webflow Template
Inngå avtale
Check Icon - Law Firm Webflow Template
Dekning forsikring
3

Dokumentasjon

Vi etterspør dokumenter som du sender oss

Check Icon - Law Firm Webflow Template
Dokumentoversikt
Check Icon - Law Firm Webflow Template
Sende oss dokumenter
4

Krav og oppgjør

Krav fremmes. Forhandlinger. Eventuelt domstol.

Check Icon - Law Firm Webflow Template
Fremme krav. Løsning eller domstol
Check Icon - Law Firm Webflow Template
Løsning / vinner saken -> oppgjør
4

Løsning / domstol

Vurdere krav. Forhandlinger. Eventuelt domstol.

Check Icon - Law Firm Webflow Template
Vurdere krav. Løsning / domstol
Check Icon - Law Firm Webflow Template
Løsning m/kjøper, evt. domstol

Ofte stilte spørsmål

Hvordan foregår prosessen?

Prosessen starter med en innledende konsultasjon der vi vurderer saken din og ser på hva du ønsker bistand til. Vi blir sammen enige om hva vi gjør videre i saken. Videre gang i saken kan være å fremme et krav og forhandle med selger. Dersom selger ikke går med på noen alminnelig løsning, så kan vi bringe saken inn for domstolene.

Hva koster det å engasjere en advokat hos dere?

Se siden Priser for mer informasjon og svar på dette. På den siden vil du også få informasjon om hvordan din forsikring i mange saker vil kunne dekke mesteparten av utgiftene til advokat.

Tilbyr dere en gratis førstegangskonsultasjon?

Ja, vi tilbyr en gratis saksvurdering på inntil 30 minutter for å vurdere om vi kan hjelpe deg med din sak.

Hvor lang tid tar en typisk sak å løse?

Hvor lang tid det tar å løse en sak vil avhenge av flere ting. Dersom partene blir enige om en løsning raskt, så vil saken kunne løses relativt fort. I de tilfellene hvor saken må inn for domstolene, så vil det kunne ta betydelig lengre tid.

Hvordan kommuniseres det underveis i saken?

Vi kommuniserer vanligvis med epost eller telefon. Vi anbefaler å benytte epost, da skriftlig korrespondanse gjør det enklere å huske og kunne se tilbake på hva som er kommunisert.

Hvor i landet tilbyr dere juridisk bistand?

Vi tilbyr juridisk bistand over hele landet. Dialogen foregår digitalt via epost og telefon. Dette gjør det mulig for oss å bistå deg uansett hvor du befinner deg.

Hvor lang tid tar det før jeg får oppgjøret?

Dette vil kunne avhenge av flere ting. Dersom man blir enig om en avtale med selger relativt raskt, så vil du kunne få oppgjør ganske fort. I de tilfellene der saken må inn til domstolene og man vinner saken, så vil motparten vanligvis få en frist på to uker til å betale i henhold til dommen.

Hvilken lov gjelder for min sak?

Har du kjøpt bil, båt eller andre kjøretøy av forhandler og selv er forbruker, så er det forbrukerkjøpsloven som gjelder. Denne loven gir bedre rettigheter for kjøper.

Har du kjøpt bil, båt eller andre kjøretøy av en privatperson eller selv er næringsdrivende, da er det kjøpsloven som gjelder. I denne loven står partene mer fritt til å avtale det de ønsker.

Hvordan går jeg frem for å klage på feil eller mangler ved kjøretøyet?

Start med å reklamere skriftlig til selgeren på epost. Reklamasjon bør skje så raskt som mulig og du må skrive hva du reklamerer over og hva du krever. For eksempel prisavslag, erstatning eller heving. Har du ikke reklamert til selger enda og er usikker på hva du skal skrive? Vi hjelper deg med reklamasjon til selger og videre bistand i saken.

Hva er reklamasjonsfristen for kjøp av kjøretøy?

Den absolutte reklamasjonsfristen er normalt to til fem år. Dette avhenger av om forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven regulerer kjøpet. Den vanlige fristen for å gi beskjed om en mangel ved bilen, den relative reklamasjonsfristen, er vanligvis "innen rimelig tid". Dette er en ganske kort frist. Det er derfor viktig å være rask med reklamasjon og gi skriftlig beskjed til selger om mangler ved bilen og hva du krever.

Hva gjør jeg hvis selgeren nekter å rette opp feil og mangler?

Nekter selger å rette feil og mangler, så kan det være nødvendig å fremme andre krav som heving, prisavslag eller erstatning for mangler. Vi hjelper deg med kontakten med selger og fremme krav. Vi hjelper deg også med videre bistand i saken.

Fant du ikke spørsmålet ditt?

Se alle spørsmål og svar eller ta kontakt og vi vil hjelpe deg med klarhet i alle dine spørsmål.

Skriv til oss og få gratis saksvurdering

Gi en kort beskrivelse av saken din og få kjapt svar på hvordan din saker stiller seg.

Foretrekker du å ringe eller epost?

Melding sendt.
Vi vil svare deg snarlig.
Normalt sett i løpet av neste arbeidsdag.
Oops! Something went wrong.